Bajaga promoter zaštite dece na internetu
10.02.2009
Momčilo Bajagić Bajaga postao je promoter kampanje Ministarstva za telekomunikacije i informaciono društvo čiji je cilj da 2009. u Srbiji bude godina zaštite dece na internetu.
Na konferenciji za novinare u utorak u sedištu Vlade Srbije u Beogradu, Bajaga je danas istakao da kao roditelj želi da njegova deca budu potpuno bezbedna dok koriste internet i da razume zabrinutost drugih roditelja za sigurnost svoje dece.
„Važno je da se svi informišemo o svim prednostima i manama interneta i da to znanje prenesemo na našu decu, kako bismo ih maksimalno zaštitili, istovremeno poštujući njihovu privatnost. Deci koja koriste internet mogu da poručim: ‘surfajte, istražujte, komunicirajte, ali uvek budite oprezni i slušajte savete starijih i iskusnijih. To je jedini način da iskoristite sve prednosti interneta na pravi način“, poručuje šef Instruktora.
Na konferenciji je ministarka Jasna Matić izjavila da u saradnji sa kompanijom Majkrosoft (Microsoft) njeno ministarstvo tokom godine planira brojne akcije, čiji je osnovni cilj edukacija roditelja i nastavnika o opasnostima koje prete deci sa interneta.
„Nekad su roditelji deci pričali da se paze čike u parku koji nudi slatkiše, a danas čika može doći preko interneta. Internet deci dovodi ceo svet u sobu, ali i neke stvari koje nisu dobre, od kojih ih moramo zaštititi. Cilj ove godine je informisanje roditelja o novoj tehnologiji, jer često znaju o internetu manje od svoje dece“, istakla je Matićeva.
Ministarka je kao glavni problem navela što deca često ostavljaju na internetu lične podatke ili fotografije koji mogu biti zloupotrebljeni, i da roditelji „moraju imati kontrolu gde njihova deca provode vreme i kome ostavljaju podatke“.
Matićeva je rekla da u Srbiji nema istraživanja koliko deca koriste internet, ali da iskustva Evropske unije (EU) pokazuju da tamo njih 90 odsto to čini svakodnevno, od kojih jedna trećina doživi neku vrstu internet zlostavljanja.
Ambasadorka Češke Hana Hubačkova istakla je da njena zemlja podržava kampanju srpskog ministarstva jer je tokom njihovog predsedavanja EU jedan od prioriteta zaštita dece na internetu.
Direktor Majkrosofta za odnose sa javnim sektorom Miloš Trkulja je istakao da njegova kompanija u svoj softverske pakete poput Viste uključuje takozvanu „porodičnu kontrolu“, odnosno opciju da roditelj određuje koliko vremenski njegovo dete može da pristupi internetu i kojim sadržajima.