Nekoliko (od mnogo) razloga zašto je Darko Rundek (ekološki) car
18.08.2020
Muzičar Darko Rundek poznat je kao izuzetno aktivni pobornik raznih akcija za očuvanje prirodne okoline i zaštitu prava životinja, od kojih smo mi izabrali tek nekoliko da vas podsetimo o kakvom ekološkom caru se zapravo radi.
Darko Rundek je prošlog leta sa dečijim horom „Zbrku“ snimio rep pesmu i spot „Reci ne!“, kojom se pridružio akciji organizacije Greenpeace Hrvatska protiv upotrebe jednokratne plastike. „Reci ne plastici za svakodnevno bacanje, jer ćemo inače i mi ljudi i zemlja cijela doživjeti sudbinu zastarjelih modela“, repuju Darko i klinci, koji se u spotu moraju izboriti sa brojnim plastičnim kesama koje ih pokrivaju ili lete oko njih, a sve je dodatno „ukrašeno“ prizorima okoline zagađene plastikom.
Darko se nedavno pridružio umetnicima okupljenim oko akcije „Save the Blue Heart of Europe“, čiji je cilj zaštita balkanskih reka ugroženih izgradnjom mini hidroelektrana. „Tamo gdje teku planinske potočiće i rijeke sada su nakanili staviti u cijevi i od njih raditi struju, što se skoro ne isplati, a uz to će uništiti užasnu količinu života“, kaže Darko.
U zaštiti prirode svaka sitnica je važna. Dovoljno je pogledati Darkovo ozareno lice dok posmatra u bašti lavandu i insekte oko nje. Kaže: „Ova lavanda sa stotinama šarenih oprašivača bila je prije četiri godine jedna grančica zabodena u zemlju. Sad raste usred povrtnjaka sa desetinama vrsta jestivih biljaka. Biodiversity, isn’t it?“
„Pošo medo u dućan i rekao dobar dan. Vrećica? Ne hvala, imam svoju“, poručuje Darko.
I ne zaboravimo: početkom 2019. godine u Domu omladine Beograda, Rundek je održao nekoliko koncerata u okviru manifestacije „Dani Darka Rundeka u Beogradu“ na kojima, u duhu njegovog zalaganja za ekologiju, nisu korištene jednokratne plastične čaše, već se piće moglo konzumirati isključivo iz trajnih plastičnih čaša. Na Rundekovu inicijativu, potom je Arsenal Fest 09 u Kragujevcu bio prvi srpski muzički festival na kome su upotrebljavane trajne plastične čaše, a potom je promoterska kuća Long Play tu praksu nastavila i na koncertu Thievery Corporation krajem juna na beogradskom stadionu „Tašmajdan“.