26.jun 2019

Thievery Corporation

clock-icon 20:30 - 22:30
marker-icon Stadion Tašmajdan

Vrhunska svetska muzička atrakcija Thievery Corporation održaće veliki letnji koncert u Beogradu 26. juna (20:30) na stadionu Tašmajdan! Ispred Thievery Corporation nastupa Marko Lousi.

Beograđane očekuje istinski zvučni i rasplesani spektakl moćne, mnogoljudne live postave benda Thievery Corporation, čiji je osnivač, producentski i autorski duo Rob Garza i Eric Hilton, zaslužan za nastanak čitavog podžanra elektronske muzike oplemenjene upotrebom regea, daba, hip-hopa, downtempa, indijskog trip-hopa i bosa nove. Što se čuje u pesmama „The Richest Man In Babylon“, „Sweet Tides“, „Lebanese Blonde“, „Until the Morning“, „Letter To the Editor“…

„Ponekad ljudi pretpostave da će to biti neki chill out, hotel loungey vibe. Ali onda kad dođu na naš nastup u stvarnosti dobiju nešto što poseduje energičnost i intenzitet. Nešto što ima dosta energije“, objašnjava Garza koncertnu privlačnost i moć Thievery-ija.

U svetu muzike američki Thievery Corporation je fenomen za sebe. Kako drugačije objasniti planetarno uspešnu karijeru bez radijskih hitova, visokobudžetnih spotova i podrške velikih diskografskih kuća, a opet sa koncertima širom sveta, uz hedlajnerske nastupe na mega festivalima kao što su Coachella i Lollapalooza, kao i milionskim tiražima albuma i pregledima na Jutjubu?

intenzivno muzičko istraživanje je suština Thievery Corporation, projekta kog su Garza i Hilton započeli iz Vašingtona debi albumom „Sounds From the Thievery Hi-Fi“ (1996), kada su ih pomalo povezivali sa svežom britanskom trip-hop scenom. Na idućem „Mirror Conspiracy“ (2000) vokalno im pomažu i Bebel Gilberto i Pam Bricker, a slede „The Richest Man in Babylon“ (2002) i „The Cosmic Game“ (2005), gde su im saradnici Perry Farrell, Wayne Coyne i David Byrne. Kompilacija „Versions“ (2006) donosi Thievery remikse pesama imena kakva su Sarah McLachlan, Astrud Gilberto, Anoushka Shankar i The Doors.

Željni da nadrastu reputaciju ambasadora downtempo scene, Garza i Hilton potom počinju da kuvaju subverzivne snimke koji odaju njihovu strast ka društvenom aktivizmu, što se čuje na albumima ‘Radio Retaliation’ (2008) i ‘Culture of Fear’ (2011). Nakon odavanja poštovanja bosa nova uticajima na „Saudade“ (2014), Thievery Corporation su duboko zaronili u klasične rege i dab zvukove Jamajke na „The Temple of I & I.“ (2017) i potom „Treasure from the Temple“ (2018).

“Nikad nismo pokušavali da nađemo mesto ‘muzičkoj industriji’. Počeli smo stvarati muziku u (klubu) Eighteenth Street Lounge sa slučajnim komadima muzičke opreme među gajbama sa pićem. Pristup muzici kao producentski duo dopustio nam je da se nikad ne osetimo ograničenima na samo jedan određen zvuk, pa smo prešli mnoge fascinantne muzičke predele“, objašnjava Garza.
Ulaznica za koncert Thievery Corporation 26. juna na Tašu u prodaji košta 2.500 dinara (odvojeni su parter i tribine) preko www.tickets.rs.

Sve popularniji Balkan-soul autor Marko Louis nastupiće 26. juna (20:30) ispred vrhunske svetske muzičke atrakcije Thievery Corporation na stadionu Tašmajdan u Beogradu.

“Ovo leto je puno predivnih iznenađenja a jedno od njih je i koncert Thievery Corporation! Za mene je još veće iznenađenje, da ću imati privilegiju da sa bendom zagrejem publiku pred koncert legendarnih Thievery Corporation, i to sve, na kultnom Tašu! Zadovoljstvo je, moje!”, poručuje Marko Louis.

Thievery Corporation 26. juna na Tašu biće prvi veliki koncert u Srbiji na kome će publika moći da konzumira pića isključivo iz trajnih plastičnih čaša, brendiranih vizualom i imenom benda.

Čaše se dobijaju uz kauciju na šankovima i nakon upotrebe mogu se zadržati ili vratiti, uz povrat novca.

U dogovoru sa menadžmentom Thievery Corporation, promoterska kuća Long Play se odlučila za trajne plastične čaše i na koncertu 26. juna na Tašu, nakon što se takav korak pokazao kao ekološki izuzetno uspešan na „Danima Darka Rundeka“ i Arsenal Festu 09 u Kragujevcu. Na ovaj način želimo da izbegnemo upotrebu jednokratnih plastičnih čaša iza čije upotrebe ostaje ogromna količina smeća.

 

Foto Jen Maler