Idi na sadržaj

Novosti

Koncert Mileta Kekina u Beogradu!

Kantautor Mile Kekin koncertom 4. aprila (21:00) u dvorani “Amerikana” Doma omladine Beograda, promovisaće svoj novi samostalni album “Kuća bez krova”, sa koga su singlovi i spotovi “Reno 4” , “Atlas”, “Takav par”, “Atlantida” i “Samo moja “.

“Jedva čekam da dokažem da te pjesme još ljepše zvuče uživo. Sa sviračima koji su me pratili na ”Kući bez krova’, sviram pjesme sa tog albuma, kao i sa prošlog ‘U dva oka’ (2001)”, najavljuje Mile.

Na albumu “Kuća bez krova” (izdavač Menart) Kekin je, pod palicom producenata Denisa Mujadžića Denikena, snimio deset pomno biranih i vrhunski odsviranih autorskih i delom autobiografskih pesama, koje se žanrovski razlikuju od materijala koji inače izvodi na koncertima svog matičnog pank rok benda Hladno pivo.

“Ljude zbunjuje kad skačeš iz jedne ladice u drugu, ali svaki čovjek, pa i mi muzikanti, ima potrebu izaći iz ustaljenih šema. Osim toga u bendu se radi uvijek o kompromisu ukusa a ovdje je sve bilo po mome, o nekoj vrsti kompromisa. Na kući bez krova sam jako pazio da budem doslijedan prvobitnoj ideji da napravim američki široki album ceste i naravno da zvuči drugačije od Hladnog piva inače ne bi imao smisla. Tematski i lirski je drugačiji, manje je bijesan i pjesme su više nekako pomirljivo-ljubavnog karaktera nego hladnopivovske”, objašnjava Mile.
Album “Kuća bez krova” Mile je zamislio kao svirani film s deset scena i jednim glavnim likom koji dosta liči na njega.

“Počinje naslovnom ‘Kućom bez krova’ u kojoj upoznajete glavnog lika, a završava muškim duetom ‘Atlantida’, u kojem tragam za izgubljenim članovima svog plemena. Jednog sam i našao – na pjesmi gostuje Bajaga koji kaže da je u njoj osjetio nešto ‘dobronamjerno, primjereno i pozitivno’, a želja mi je da takve emocije stignu i do publike”, ističe Mile.

Članovi Miletovog benda na beogradskom koncertu biće: Danko Krznarić – gitare i klavijature, perkusije i prateći vokali, Marko Bregant – gitare i prateći vokali, Andrija Lazo – harmonika i prateći vokali i Neven Jurić – bas gitara i prateći vokali.

Ulaznica za koncert Mileta Kekina košta 800 dinara na blagajni DOB-a, odnosno preko www.tickets.rs. Od 1. marta ulaznica će biti 1.000 dinara, a od 25. marta 1.200 dinara.

Ćovek bez sluha poručuje: Sad je kraj!

Pank rok bend Čovek bez sluha (ČBS) objavio je četvrti singl i spot “Sad je kraj” sa aktuelnog albuma “Stanimo u gard”.

“Sad je kraj je prikladna pesma za kraj bilo čega… Pisana retroaktivno, naopako, od refrena ka strofi. Momenat kad rasčistiš da je sad ‘kraj’, a onda odlučiš da vratiš film kako je do toga sistematski došlo i podeliš priču sa prijateljima. Smatrali smo da je pesma odličan radijski i TV singl čemu je puno doprineo njen producent Voja Aralica.”, kaže frontmen Miki Radojević.

ČBS su sa novog albuma prvi spot “I posle svega” snimili u matičnom Kragujevcu, ali su potom “Ti samo misliš da me znaš” i “Stanimo u gard” realizovali u Hrvatskoj, da bi specijalno za rad na “Sad je kraj” otišli u Makedoniju, u Ohrid.

“Ne da bi slikali jahte i palme, već zbog saradnje sa ZEBRA produkcijom koja u celosti potpisuje spot i koja je, po mom mišljenju, ubola centar i napravila jednostavan ali jako dopadljiv vizuelni oblik pesme. Ponovo smo snimali u rustičnom okruženju napuštene fabrike, samo ovoga puta u kombinaciji zapaljenog petroleja i letnje noći. Uz tehničku podršku naših makedonskih kolega, benda The Backdoor i zvezde spota Nikole Jordanoskog u ulozi fire-dancera sa sobom iz Makedonije nosimo jedno sjajno iskustvo”, kaže Radojević.

Čovek bez sluha objavio je jesenas album “Stanimo u gard” (na CD-u i digitalnim platformama za promotersku kuću Long Play) koji, ističe Radojević, “donosi devet novih priča, devet novih pesama koje bi trebalo da potvrde da u rok muzici nema foliranja, ali i da muzika kao umetnost nije stajaća voda, već reka koja mora da teče i talasa da ne bi presušila”. Pored gitariste i pevača Radojevića, ČBS čine bubnjar Vladimir Lazarević-Lune, basista Miodrag Zdravković-Mikica i gitarista Sava Mirović.

U nastavku turneje ČBS promovišu “Stanimo u gard” nastupima 15. februara (21:00) u klubu Fest u Zemunu, kao i 16. februara u “Pozitivu” u Staroj Pazovi.

 

Kolja spotom odaje počast Nebojši Glogovcu

U znak sećanja na svog velikog prijatelja i glumca Nebojšu Glogovca (1969-2018) muzičar Nikola Pejaković-Kolja objavio je danas spot za pesmu “Previše”.

Kolja je pesmu “Previše” napisao i snimio za album “Grobovlasnici” (2013). Spot u kome se pojavljuje Nebojša Glogovac snimljen je, u režiji Petra Pašića, na proleće 2017. godine u starom, legendarnom hotelu “Bristol” u Beogradu. Sticajem okolnosti spot “Previše” je ostao do danas neobjavljen…

“Glogi nije voleo patetiku, ali je bio čovek emocije i oprostiće nam ako kažemo da ga volimo i da smo uživali onaj dan kada nas je posetio, ošamutio energijom i ljubavlju, i otišao. U sećanje na taj dan i snimanje spota, odlučili smo da danas pustimo spot za pesmu Previše, i ponovo vidimo malo njegovog osmeha”, Kolja & Longplay.

Naslovna fotografija Marijana Janković

Ivana Popović objavila album Bushes and Bombshelters

Srpsko-kandadska violinistkinja i kompozitorka Ivana Popović objavila je početkom februara 2019. godine album “Bushes and Bombshelters”, na digitalnim platformama i CD-u, za promotersku kuću Long Play. Album je najavio singl i spot “Gypsy Me”.

Albumom “Bushes And Bombshelters”, koji u tri pesme i sedam instrumentala spaja klasičnu sa romskom muzikom i džezom, Popović zaokružuje svoj petogodišnji muzički opus, a album je posvećen sponi koju oseća prema dve zemlje – domovini Srbiji, i Kanadi, njenoj usvojenoj zemlji.

“U pitanju su intimne ljudske priče o zemljama, domovinama, raskršćima, prijateljstvima i ljubavima. Aludiram na zvuke i slike detinjstva u Srbiji – drvo lipe u bakinom dvorištu, trg provincijskog grada, ciganske muzičare na ulicama. Bombshelters u naslovu albuma asociraju na prenamenjena socrealistička atomska skloništa, pretvarana u underground klubove, svirke i radionice koje se pamte. Bushes su referenca na prirodu kanadske provincije Ontario, koja inspiriše umetničku introspekciju i kreacije. Album ‘Bushes and Bombshelters’ je kolekcija impresija i sećanja iz obe zemlje”, objašnjava Ivana.

Muzika Ivane Popović je posvećena intimnim portretima iz života, stvarnog i zamišljenog, i lako dopire do naudaljenijeg kutka u nama. Inspirisana je fludinom prirodom memorije, nostalgije, spone među ljudima, raskršćima i životnim značenjima. Sve Ivanine kompozicije zapravo pričaju priču; svaka je zasnovana na konkretnom događaju, impresiji ili emociji. Kao kompozitor i izvođač, Ivana ostvaruje sponu sa slušaocem kroz sonične putokaze.

Sve pesme i priče napisala je Ivana Popović, osim “Gypsy Me” u kojoj je koautor Perry Maher. Album je snimio, miksovao i producirao John MacLean. Snimano u CBC Studio 211 i World Records Toronto, Kanada.

Na albumu su svirali: Ivana Popović (violina i glas), Perry Maher (klavir), Don Laws (trombon), Max Senitt (perkusije), Saman Shahi (klavir), Jesse Dietsch (double bass), Nikray Kowsar (viola), Jamie Thompson (flauta), Stuart Mutch (violončelo) i John MacLean (prateći glas).
Omot Bokka Boom

Album možete kupiti sa:

https://orcd.co/y1ormq0

Lenny Stout ( Cashbox Magazine Canada):
“ An album with a visceral eloquence”.

Sharna Searle ( The WholeNote Magazine):
“ Bushes and Bombshelters paints a poignant musical portrait… brilliantly depicted by Ivana Popovic.”

Ivana o pesmama na albumu “Bushes and Bombshelters”

Bushes and Bombshelters opisuje doživljaje grupe ljudi koji se odlučuju da napuste svoj dom u potraži za boljim životom. Početak kompozicije opisuje noć pred put – uzbuđenje i radost su pomešani sa lamentima, a suze teku u istoj meri kao i emocije i količine pića. Posle noćnih razgovora, grupa tovari sve što ima u karavan i avantura počinje. Ta avantura je nepredvidljiva i uzbudljiva – neko se izgubi uz put, neko odluči da se vrati, drugi se raduju i gledaju samo napred, a svi žele da stignu što pre. Poslednji segment kompozicije opisuje radost i slavlje po dolasku u novi dom.

Sketches from Serbia je omaž mom rodnom gradu Kraljevu, njegovim ulicama, mirisima, zvucima i ljudima.

This Moment opisuje trenutak koji su mnogi iskusili, trenutak kada shvatiš da je nešto završeno i da mora ostati iza tebe.

Linden Tree je priča o lipi koja je rasla ispred zgrade moje bake, ujedno i omaž mojoj baki.

Donald in the Woods opisuje imaginarni svet između života i smrti. Simbolično, takođe opisuje period prilagođavanja novoj zemlji i novom načinu života.

45th Parallel je priča o magičnom mestu na Inland Trail u šumama kanadskog poluostrva Brus. Delom uspavanka, delom oda prirodi. Na ovom divnom mestu sve je moguće ako znaš da komuniciraš sa prirodom i posmatraš je kao deo sebe.

Blue opisuje osećaj kada ne pripadaš nigde. Čezneš za domovinom ali nisi više deo nje. Voliš svoj novi dom, ali se razlikuješ. Ne postoji zlatna sredina i jedini način da se izboriš sa svojim osećanjima jeste da ih prihvatiš i voliš.

Gypsy Me govori o ljubavi koja je magična, zanosna, inspirativna, maštovita.

Going Home se bavi temom doma. Da li je moguće voleti i pripadati dvema zemljama? Da li je nostalgija koju osećamo bazirana na izgubljenom osećaju identiteta ili izgubljenom osećaju zemlje? Šta znači pronaći svoj dom?

Memory istražuje prirodu memorije i njenu nestabilnost, pogotovo u kontekstu promena, bez obzira da li su željene ili nametnute.

O Ivani

Ivana Popović je kompozitorka, violinistkinja i pozorišna glumica koja živi u Torontu. Njena kamerna muzika je izvođena u Kanadi, Americi i Evropi. Takođe je komponovala za nekoliko pozorišnih predstava u Torontu. Ivana je umetnički direktor organizacije Art Strollers, koja organizuje koncerte kamerne muzike za roditelje sa malom decom i trenutno radi na operi za decu. U prošloj sezoni je glumila u Grab ‘Em by the Pussy and The Rage Against Inferno (Jerusalem), pozorišnim predstavama avangardne trupe Theatre ARTaud. Ivana piše za muzički magazin TheWholeNote u Torontu a slobodno vreme posvecuje pisanju kratkih priča u žanru naučne fantastike.

www.ivanapopovic.com

Uriah Heep digli Sava centar na noge

Legendarni britanski hard-rok bend Uriah Heep, jedan od najvećih svih vremena u tom žanru, održao je u beogradskom Sava centru, pred više od 2.000 zaljubljenika, sjajan koncert u sklopu turneje na kojoj promovišu 25. album “Living the Dream”.

Foto Nemanja Đorđević
Moćni veterani, predvođeni jednim od osnivača, gitaristom Mikom Boksom i raspoloženim pevačem Bernijem Šoom, pokazali su da, i posle skoro 50 godina postojanja benda, zvuče sveže i beskompromisno, pa je stominutna rokenrol grmljavina mnogima proletela.
U uvodnoj fazi koncerta akcenat je bio na novom izdanju, počev od pesme zaraznog refrena “Grazed by Heaven” koja otvara i album. “Return to Fantasy” predstavljala je, zapravo, povratak u 1975.
“Hvala što ste došli. Imamo novi album. Sviraćemo nešto sa tog izdanja, kao i klasike iz sedamdesetih i osamdesetih. Biće za svakog po nešto”, najavio je Šo pred naslovnu pesmu sa aktuelnog albuma. Sve snažniji aplauzi su odjekivali posle “Take Away My Soul”, “Knockin’ at My Door”, nežne “Waters Flowin”…

Foto Nemanja Đorđević
Čuvena “Gipsy” je predstavljala uvod u furioznu završnicu zvaničnog dela koncerta, a već je sama najava pesme izazvala pravu euforiju. Vrhunsko instrumentalno umeće članovi benda su možda najbolje prezentovali u višeminutnoj majstoriji “Look at Yourself” koja je obožavaoce ostavila bez daha i digla na noge. Fantastičan je to bio uvod za jedan od zaštitnih znakova benda “July Morning” i, od svih velikih hitova najveći – “Lady in Black”. Mikrofon je okrenut ka publici koja je horski pevala i, ubrzo, gromoglasnim ovacijama, pozvala bend na bis.

Foto Nemanja Đorđević
Ritam bubnjeva i aplauza stopili su se u moćan uvod za još jedan klasik, “Sunrise”, i onda je bilo jasno da se za sam kraj čuva “himna” – “Easy livin”. Pripadnici raznih generacija koji su decenijama odrastali uz “juraju” oduševljeni su napustili dvoranu, uz jedinstven utisak da su uživali u prvorazrednom rok spektaklu večitih majstora.
Naslovna fotografija Nemanja Đorđević

Izložba “Pod zvezdanim nebom – ĐAVOLI” Anamarije Vartabedijan

Izlozba ilustracija i originalnih crtežа za animacije za koncerte Nena Belana i Fiumensa: 24 ilustracije velikog formata i 16 originalnih crteža. Jednodnevna postavka samo za publiku koncerta Neno Belan i Fiumens sviraju Đavole u Domu omladine Beograda!

Četvrtak, 14. februar 2019. od 20:00 do 24:00 – DOB//Hol ispred Amerikane

Kroz izložbu ovih ilustracija će se publici približiti animacije koje su sastavni vizuelni deo koncerta “Neno Belan i Fiumens sviraju Đavole”. Na izložbi će biti prikazani printovi digitalnih ilustracija nastalih od autorskih crteža i fotografija kao i originalni crteži nacrtani olovkom na papiru.

Pesme Đavola problematizuju večnu temu ljubavi. Animacije nastale za koncert, vizuelno i stilski se naslanjaju na likovno rešenje spota za pesmu Nena Belana i Fiumensa “Zvijezda moga sna” (2017, Dallas records) – režija i animacija – Anamarija Vartabedijan, i nastavljaju da preispituju temu ljubavi, susrete, rastanke, strahove, istrajnost i nadanja. Inspirisane su pesmama Đavola i podnebljem odakle oni a i Fiumensi potiču – u njima je vizuelni iskaz našao spoj mediterana i rokenrola. Likovni prikaz doživljaja pesama, osim jezikom univerzalnih simbola, oslikan je i stalno prisutnim temama u opusu autorke, a to su – portret i pejzaž. Motivi i simboli koji se vezuju za rokabili kulturu su neizostavno postali deo ovih likovnih rešenja.

ANAMARIJA VARTABEDIJAN je rođena 13. 06. 1974. u Beogradu. Diplomirala je slikarstvo na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu januara 1998. godine, gde je i magistrirala novembra 2001. godine. Zvanje Master dizajner (grafički dizajn) stekla je na Fakultetu za umetnost i dizajn u Beogradu, 2014. godine. Od 2015. godine je doktorand na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu (treća godina doktorskih akademskih studija). Profesor je na Visokoj školi strukovnih studija Beogradska politehnika u oblasti grafičkog dizajna.
Član je ULUPUDS-a i ULUS-a. Bila je član Umetničkog saveta ULUPUDS-a od 2012-2018. godine.

Priredila je četrdeset i dve samostalne izložbe slika, mozaika, rok fotografija i ilustracija u zemlji i inostranstvu od 1995. godine do danas. Osamnaest puta je izlagala sa porodicom Vartabedijan u zemlji i inostranstvu. Grupno izlaže od 1994. na preko sto izložbi.
Aktivno se bavi koncertnom rok fotografijom od 2004. godine. Od 2005 – 2013. godine bila je urednik fotografije u nedeljnom rok i art internet magazinu – www.davidsubrock.com, a od 2014. godine je fotograf-saradnik za rubriku “Hit strane” Politikinog zabavnika. Knjiga “4. dopunjeno izdanje – Ex-Yu rock enciklopedija: 1960−2015”, Petra Janjatovića, ilustrovana je i njenim fotografijama.

Pokretač je projekta Rock momenti – izložbe koncertne rok fotografije realizovane osamnaest puta od 2007. godine do danas u muzejima, kulturnim centrima i galerijama u zemlji i regionu. Priredila je izložbu koncertnih rofografija “Jer je pjesma dio nas – mojih deset godina (Neno Belan i Fiumens)” 2017. godine u Mikser House u Beogradu i Galeriji Juraj Klović u Rijeci. Decembra 2017. organizovala je izložbu “50 godina koncernte rock fotografije u Srbiji” (25 fotografa, 100 fotografija). Bila je fotograf KUD Idijota od 2007. godine, a danas je fotograf muzičkih grupa: Neno Belan i Fiumens, Goblini, S.U.S. i PSI.

Dobitnik je više stručnih priznanja od 1996. godine do danas.

Značajnije samostalne izložbe:
2018. U potrazi za svetim znakom (doktorska izložba), Bibilioteka grada Beograda, Hovhannes Sharambeyan centre of Popular Creation, Yerevan, Armenia
2017. Mojih deset godina – Neno Belan & Fiumens, fotografije, Galerija Juraj Klović, Rijeka, Hrvatska; Mikser House, Beograd
2016. Na obroncima Ararata, slike i ilustracije, Etnografski muzej u Beogradu, Srbija
2015. Rok momenti, fotografije, Gradska galerija Požega; Kulturni centar Novog Sada
2015. Life, slike, pasteli i ilustracije (retrospektiva), Narodni muzej “Hovhannes Sharambeyan Centre of Popular Creation – Folk Art Museum” Jerevan, Jermenija
2014. Moje rokenrol nebo, ilustracije, knjiga i animacija, Aprilski susreti, Srećna galerija, SKC, Beograd, Srbija
2011. Slike iz života – My Life, slike, Galerija Singidunum, Beograd
2007. Rok momenti, fotografije, Monumenti, Pula, Hrvatska
2004. Armenia, Universitat Autonoma de Barcelona, Španija
2001. Put kroz predele (Magistarska izložba), mozaici i slike, Galerija FLU, Beograd
2001. Pejzaži, slike i pasteli, Pomorski Muzej, Kotor, Crna Gora
1995. People – Ljudi, trodimenzionalni portreti, Galerija Biblioteke grada Beograda

Uriah Heep sutra u Beogradu

Legendarni britanski hard rok bend Uriah Heep održaće sutra ( 5. februara 20:30) koncert u beogradskom Sava centru, u okviru evropske turneje povodom novog albuma “Living the Dream”. Gitarista Mik Boks (Mick Box) najavljuje da će u Beogradu bend, pored novih stvari sa ‘Living the Dream’, svirati stare klasike kao što su ‘Gipsy’, ‘Easy Livin”, ‘July Morning’, ‘Lady In Black’…

“Uzbuđeni smo što dolazimo da vam priredimo svirku sa puno strasti. Biće dosta stvari, sjajna set lista sa presekom naše karijere od prvog do poslednjeg albuma ‘Living the Dream’, koji kida! Mi i dalje sanjamo svoj san! Vidimo se!”, poručuje Box, suosnivač benda nastalog 1970. u Londonu.

Uriah Heep su iste godine postavili jedan od kamena međaša hard roka sa debi albumom “Very ‘eavy… Very ‘umble”, a uz generacijske ispisnike Led Zeppelin, Black Sabbath i Deep Purple, doprineli su kasnijem uspostavljanju jedinstvenog britanskog oblika hevi metala. U prvoj fazi rada, koju su pored Box-a obeležili i harizmatični pevač David Byron (1947-1985) i klavijaturista i autor Ken Hensley, Heep su objavili svoje klasične albume “Demons and Wizzards” (1972), “The Magician’s Birthday” (1972), “Sweet Freedom” (1973)…

Nakon brojnih personalnih promena, u bend od sredine osamdesetih dolaze klavijaturista Phil Lanzon i pevač Bernie Shaw, uz koje se postepeno Uriah Heep pretvara u moćnu rokenrol mašinu koja neprekidno krstari svetom. I u 21. veku moćni Uriah Heep nastavlja da pokazuje svoju kreativnu snagu nizom uzbudjivih albuma: “Wake the Sleeper” (2008), “Into the Wild” (2011), “Outsider” (2014), zaključno sa novim “Living The Dream”, sa kog su izdvojeni odlično primljeni singlovi “Take Away My Soul”, “Grazed By Heaven” i “Kocking At My Door”.

“Naš 25. album donosi novu snagu i nove melodije našim živim nastupima. Siguran sam da će se fanovima svideti sirova snaga i tradicionalna muzička obeležja Uriah Heep-a koji su učinila da bend traje ovoliko dugo”, kaže Bernie Shaw.

Ulaznica za beogradski koncert Uriah Heep košta 1.600. 1.900, 2.300, 2.800 i 3.200 dinara na blagajni Sava centra, odnosno preko www.tickets.rs.

Izuzetan, emotivan povratak Korni grupe

Legendarna Korni grupa u četvrtak uveče, pola veka od osnivanja i 32 godine od poslednjeg nastupa, vratila se na scenu izuzetno emotivnim dvoipočasovnim koncertom u beogradskom Sava centru, pred publikom svih generacija, među kojima su brojni posetioci došli samo za ovu priliku sa prostora čitave bivše Jugoslavije.

Stari članovi, klavijaturista i glavni autor Kornelije Bata Kovač, gitarista Josip Boček i pevač Dado Topić, uz novopridošle basistu Peđu Milanovića, klavijaturistu Aleksandra Miletića i bubnjara Ratka Ljubičića, kao i zahvaljujući ogromnoj i nesebičnoj pomoći gostujućih pevača Gorana Šepe-Galeta, Dejana Cukića, Zorana Šandorova i Dušana Svilara, izveli su brojne neprolazne pesme Korni grupe, nastale tokom njenog postojanja između 1968. i 1974. godine.

Posle uvodne reči Nikole Neškovića, čuvenog voditelja i promotera rokenrola davnih dana, prvo je zapevao Gale Kerber (“Devojčice mala”, “Prvo svetlo u kući broj 4”), Dejan Cukić je, ubrzo, podsetio okupljene na preminule članove originalne postave – Dušana Prelevića Preleta, Velibora Borka Kacla, Vladimira Furduja Furdu i Bojana Hreljca, i izveo pesmu “Čovek i pas”, upravo iz Preletovog perioda, sa prvog singla. U set listi su se našla i dva klasika “Generacije 5” koje je komponovao Kovač. “Ti samo budi dovoljno daleko” je maestralno izveo Svilar, a “Pseto” Gale Kerber. Repertoar je obogatio i Bočekov čuveni solo instrumental “Dinamit”, nastao 1975, brzo po raspadu “Korni grupe”.

Impresivno izvođenje dugometražnog “Puta za istok”, gde je Šandorov bio za mikrofonom, predstavljalo je jedan od vrhunaca večeri. Njegova interpretacija ukrasila je i “Moju generaciju”, koja je 1974. odvela Korni grupu na Pesmu Evrovizije u Brajton.

Uprkos najavama da zbog bolesti možda neće zapevati, Dado Topić se ipak pojavio u velikom finalu koncerta. Izlazak na scenu jednog od najvećih rokenrol pevača na ovim prostorima izazvao je euforiju i “naterao” Kovača, koji je do tada iz prikrajka svirao klavir, da ustane, zagrli ga i šmekerski kaže “Dobar si ti, Dado, dobar si”. Topić je, vidno emotivno ispunjen što je deo ovakvog koncerta, prvo izveo, kako je rekao, svoju omiljenu pesmu, “Jedna žena”, pa “Etidu”. Sa Cukićem, koji je podsetio da je upravo Dado pevao na prvom velikom koncertu Korni grupe 6. novembra 1969, Topić je počeo, za kraj zvaničnog dela, da peva “Trla baba lan”, da bi im se priključili i svi ostali učesnici koncerta.

Publici, koja se podigla na noge, to nije bilo dovoljno, pa su na bis svi zapevali ponovo “Moja generacija”, uz pravi vatromet emocija i zaslužene višeminutne ovacije.

“Korni grupa je podsetila na kakvim je muzičkim vrednostima jedna generacija odrasla. Imamo, posle toliko decenija, u vremenu sveopšeteg fotošopiranja, grupu muzičara koja svira bez semplova, kompjutera, ritam mašina i pomoći tehnologije. Divno što je prisutna publika to razumela. Što shvata da neko čuva osnovni smisao te muzike. Korni grupa danas uživo superiorno interpretira ono što je snimljeno pre pola veka. To je važno, kao što je važno da su to razumeli i gostujući pevači, zapravo sledbenici tih vrednosti. Hvala im na tome”, ocenio je koncert uticajni publicista Petar Peca Popović.

Promoterska kuća Long Play LP je izuzetno ponosna što je učestvovala u organizaciji povratničkog koncerta Korni grupe, koji je ostvaren uprkos ogromnim teškoćama, zahvaljujući požrtvovanju i naporima svih uključenih, od članova benda, njihovih gostiju, predstavnika medija, ljudi neposredno u organizaciji, i naravno zahvaljujući podršci fanova i poštovalaca benda. Smatramo da je 31. januara u Sava centru održan jedan od najznačajnijih koncerata u Srbiji u poslednjih desetak godina, na kome je Korni grupa pokazala zašto je velika, i zašto je bila i ostala jedno od najznačajnijih imena jugoslovenskog rokenrola.

Korni grupa u Sava centru uz podršku prijatelja

Legendarna Korni grupa održaće povratnički koncert 31. januara (20:30) u beogradskom Sava centru, gde će im se na pozornici pridružiti i nekoliko gostiju u izvođenju brojnih hitova, generacijskih himni i nezaboravnih kompozicija progresivnog roka.

Korni grupa će u Sava centru nastupiti u postavi: klavijaturista Kornelije Bata Kovač, gitarista Josip Boček, basista Peđa Milanović, klavijaturista Aleksandar Miletić i bubnjar Ratko Ljubičić.

Nažalost, zbog zdravstvenih razloga učešće Dade Topića je pod znakom pitanja. Ukoliko zdravstveno stanje dozvoli Dado će se pojaviti na koncertu.

Pesme Korni grupe pevaće kao gosti frontmen Kerbera Goran Šepa-Gale, i dugogodišnji saradnici Bate Kovača Dejan Cukić, Zoran Šandorov i Dušan Svilar.

Kada je, konačno, nakon dugog razmišljanja doneta odluka da se Korni grupa ponovo okupi, 50 godina od osnivanja i 32 godine od poslednjeg nastupa uživo, niko nije sumnjao da će to biti izuzetno složen, težak i do kraja neizvestan poduhvat. Prvobitno planiran datum povratničkog koncerta 30. novembar morao je biti pomeren za 31. januar, zbog brojnih logističkih stvari i zahtevnih probi benda. A potom je stigla tužna vest da je preminuo basista Bojan Hreljac (1948-2018), koji se po dogovoru trebao pojaviti u Sava centru.

Korni grupa namerna je da uprkos svim nevoljama istraje i konačno se 31. januara pojavi pred svojom publikom.

Tokom svog postojanja (1968-1974, 1987) u Korni grupu su bili značajni brojni muzičari, od kojih je svako ostavio svoj trag ili uticaj – Kornelije Kovač, Josip Boček, Bojan Hreljac, gitarista Borko Kacl (1947-1984), bubnjar Vladimir Furduj-Furda (1945-2015), kao i pevači – Seka Kojadinović, Dušan Prelević (1948-2007), Dalibor Brun, Dado Topić, Zdravko Čolić i Zlatko Pejaković.

Korni grupa se i 31. januara ponovo okuplja u sličnom duhu- starim Kornijevcima Bati i Jozi, pridružili su se novi Kornijevci Sale, Rale i Peđa, a uz njih zapevaće i veliki poštovaoci Korni grupe, koji su inspirisani njenim radom potražili i našli svoje mesto u muzici – Gale, Deša, Dušan i Aleksandar. A nadamo se u Sava centru i publika “Moje generacije” i svih drugih.

Kurt Vile na Arsenalu 09

Kultni američki indi-rok muzičar Kurt Vajl (Vile) sa svojim pratećim bendom The Violators nastupiće prvi put u Srbiji 22. juna na Main Stage-u Arsenal Festa 09 u Kragujevcu!

Nekadašnji suosnivač i kratkotrajni član benda The War On Drugs, Kurt Vile se otisnuo u solo vode debi albumom “Constant Hitmaker” (2008), da bi u narednoj deceniji postao jedan od najzanimljivijih svetskih rok frontmena, gitarista i autora.

Uz podršku benda the Violators, Vajl je narednim izdanjima “God Is Saying This to You…” i “Childish Prodigy” (2009), “Smoke Ring For My Halo” (2011), “Wakin on a Pretty Daze” (2013) i “b’lieve I’m goin down” (2015) ponudio moćan katalog pesama, živahnih i ekstatičnih, osunčanih i reflektivnih, prožetih maštovitim gitarskim poigravanjem, koje bi zvučale sjajno i pre 30, a biće sjajne i za 30 godina.

Sa Australijankom Courtney Barnett objavljuje zajednički “Lotta Sea Lice”, koji po mnogima biva jedan od najboljih albuma 2017. godine, a Kurtov značaj na muzičkoj sceni pokazuje i nastup ispred legendarnog Nila Janga pred 90.000 posetilaca na festivalu u Kvebeku. Konačno jesenas stiže sedmi album “Bottle It In”, koji je visoko rangiran na listama najboljih albuma u časopisa kakvi su Rolling Stone, NME…

U trenutku kad se priprema za novi niz nastupa, među kojima je i Arsenal 22. juna, Kurt je upravo objavio novi singl “Timing Is Everything (And I’m Falling Behind)” za Amazon Music. Pesma je iskren snimak Kurt Vile-a i the Violators “kod kuće”‘.

“Volimo kad smo ovako svedeni, a odzvanja i zvučimo što je ‘življe’ moguće. Snimak je bio jedan od mnogih koji su konkurisali za mesto na novom albumu, ali umesto toga krećemo ovako da ih otkrivamo”, kaže Kurt.

https://music.amazon.com/albums/B07LCHPWHQ?marketplaceId=ATVPDKIKX0DER&musicTerritory=US&ref=dm_ew_tr_0_0_vscl&trackAsin=B07LCJP7YD

Ranije su najavljeni nastupi na Arsenalu 09 američkog treš metal benda Testament 19. juna, kantautora Mileta Kekina 20. juna i pank rokera Hladno pivo 21. juna.

Komplet ulaznica za sva četiri dana Arsenala košta samo 2.300 dinara preko Ticket Vision-a (bivšeg Eventima), odnosno www.tickets.rs, a u Kragujevcu u Domu omladine Kragujevca, biletarnici Dečijeg pozorišta i u “Da Gama travel-u” (Višnjićeva 3).