Idi na sadržaj

Novosti

Vlatko, Eyesburn, Autopark, M.O.R.T. i Đorđe Miljenović za neverovatan doživljaj na Arsenalu 09!

Legendarni gitarista Vlatko Stefanovski, metal rege heroji Eyesburn, alternativni Autopark, pank bluzeri M.O.R.T. i kultni Đorđe Miljenović pridružili su se listi izvođača Arsenal Festa 09, koji će biti održan od 19. do 22. juna u Kragujevcu.

Arsenal priprema pravu poslasticu za muzičke sladokusce 20. juna: nekadašnji gitarista velikana Leb i sol, a danas virtuoz svetskog glasa Vlatko Stefanovski svira iste večeri na Main Stage-u kad i gitarista Brusa Springstina (Bruce Springsteen) Stevie Van Zandt, poznatiji kao Little Steven, sa svojim mnogoljudnim bendom The Disciples of Soul. Stefanovski je muzičar prebogate karijere, ispunjene Leb i sol klasicima poput “Kao kakao” i “Mamurni ljudi”, fascinantnim gitarskim iščitavanjima tradicionala poput “Jovano Jovanke” i “Uči me majko”, kao i solo hitovima “Gypsy Song” i “Seir”, koji ima “dugu istoriju dolazaka u Kragujevac, od hale Jezero, do Doma omladine”.

“Dolazim ponovo na Arsenal i radujem se, pogotovo što dolazim sa mojim novim triom. Basista Ivan Kukić i (bubnjar) Jan Stefanovski su mladi muzičari i, verujte, bićete iznenađeni njihovim talentom. Posebno je uzbuđenje što isto veče svira Little Steven, čovek kog veoma volim i čije ploče imam. Verujem da će sve skupa biti jedan neverovatan doživljaj”, poručuje Vlatko u video pozivu fanovima.

Druge večeri 20. juna na Garden Stage-u prvi put će se kragujevačkoj publici predstaviti beskompromisni autorski pank bluz bend iz Sinja M.O.R.T. , poznat po hitovima “Na cesti”, “Draga majko” i “Meni se skače”, ali i po žestokom zvuku i živim nastupim, koje kale na neprekidnim besomučnim turnejama poslednjih godina. Na Gardenu su iste večeri i pank metalci Ritam nereda i rok kantautor Mile Kekin.

Na Main Stage-u 21. juna, pored legendarnog doktora Neleta Karajlića i pank rokera Hladnog piva, nastupiće peace stoner metal reggae bend Eyesburn, koji se nedavno vratio na scenu punom snagom, najpre novim spotom za staru stvar “War Control”, a potom i razbijačkim nastupom u beogradskoj Hali sportova. “Probe, druženja, sve ono što smo oduvek voleli sada proživljavamo ponovo, a najveći motiv nam je da ponovo osetimo bezgraničnu ljubav i energiju ljudi koji vole ovaj bend i pesme Eyesburn-a”, iskreni su Kojot, Alek, Laza i Lale.

Na Gardenu iste večeri, premijerno na Arsenal dolazi kultni beogradski bend Autopark koji se, neočekivano, odnedavno koncertno aktivirao i oglasio sa čak dva nova singla “Poslednja pesma” i “Traže te”, a njima, američkim hard rokerima Red Fang i noiz pop bendu Artan Lili, pridružiće se Đorđe Miljenović, jedan od najintrigantnijih domaćih autora, koji je širinu svog talenta pokazao objavljivanjem istovremeno čak dva hvaljena albuma “Sam pao, sam se ubio” i “Amovi” (2017).

Indi roker Kurt Vile and the Violators, Goblini i Partibrejkers sviraju na Main-u, a Vizelj i Vojko V na Gardenu završne večeri 22. juna, dok sve počinje 19. juna sa grmljavinom hevi bendova Testament, Pero Defformero i Atomsko sklonište. Komplet ulaznica za sva četiri dana Arsenala 09 košta samo 2.300 dinara, dok je 1.000 za pojedinačan dan, preko Ticket Visiona, odnosno www.tickets.rs.

Naslovni foto Teodora Ćirić

Dingospo Dali spotom Slabost najavljuje drugi album

Alternativni bend Dingospo Dali prvim singlom i spotom “Slabost” najavio je drugi album “O nečemu lepom”, koji će do kraja godine objaviti promoterska kuća Long Play. “Slabost” i još neke nove pesme Dingospo Dali će predstaviti na koncertu 12. maja (21:00) u Kulturnom centru “Grad” u Beogradu.

“Kad smo pronašli pravog režisera za spot, nekako je i izbor pesme išao glatko. Imali smo tu sreću da senzibilitet mastera svog zanata Daniela Girizda Stavre u potpunosti odgovara našem i u dogovoru sa njim izbor je pao na ‘Slabost’, mada, ne sumnjamo da bi spot bio maestralan da smo se odlučili i za neku drugu pesmu sa predstojećeg albuma”, objašnjava pevačica Sandra Vidojević.

Stavro je kao režiser, snimatelj i montažer artistički vizualizovao stihove pesme “Slabost”, uz pomoć plesa Slavice Dolašević, postupajući po ideji benda da spot najpribližnije predstavi pesmu. “Kako to učiniti prepustili smo režiseru da odluči, jer verujemo da je sloboda izražavanja glavni recept za uspešnu realizaciju bilo koje vrste umetnosti. Vođeni time, onima koji budu gledali spot, ostavljamo slobodu da ga sami i protumače”, kaže Vidojević.

Pesma “Slabost” je snimana protekle zime u studiju “Šamarčina” u Vrbasu, a produkciju i miks radio je Boris Mladenović u Studiju O i Digimediji, dok je za master bio zadužen Doktor Mix (London). Koliko se “Slabost” razlikuje u odnosu na pesme sa prvog albuma “Sve dok mislim da je ovo drugi svet” (2017) i koliko stilski predstavlja drugi album?

“Samim tim što smo stariji, nadamo se i zreliji :), trebalo bi da je razlika učigledna. Karakter naše muzike nije se mnogo promenio, ali iskustvo koje smo stekli tokom godina sviranja i tokom rada na prvom albumu, bilo bi besmisleno ne iskoristiti. Stilski i dalje šaramo, kao i na prvom albumu, tako da pesma ‘Slabost’ ne može odgonetnuti koncept albuma, može samo biti uvertira u mali delić albumske atmosfere”, ističe Vidojević.

Naslovni foto Luka Radulović

Kolja konačno u Užicu!

Muzičar Nikola Pejaković Kolja konačno će prvi put u karijeri nastupiti u Užicu 18. maja (21:00), u Gradskom kulturnom centru. Autor kultne pesme “Užički heroin” prethodno svira 16. maja (21:00) u Bašti Doma omladine Kragujevca.

“Užički heroin” je bio objavljen na prvom albumu “Mama, nemoj plakati” (2001), i brzo je postao jedna od najprepoznatljivijih Koljinih stvari, koju fanovi i dalje različito iščitavaju, dok publika grleno peva refren na svakom njegovom koncertu. Užicu se Kolja vratio i na novom albumu “4 Prsta” (2018) u pesmi “Svaku noć je isti mrak” i stihovima:

“Ulice su pune blata
A blato mrtvih ptica
Svako gleda svoje dupe
Odavde do Užica”.

Protekle zime gitarista i pevač Kolja je održao tri rasprodana koncerta u Beogradu (Kombank dvorana i klub “Fest”) i potom u Novom Sadu (Studio M), a sada su na redu prolećne svirke u Kragujevcu i Užicu, gde nastavlja promociju “4 Prsta”, uz podršku gitariste i producenta Voje Aralice, klavijaturiste Ivana Aleksijevića Pančevca, kontrabasiste Milana Pavkovića i bubnjara Duce Ivaniševića.

Uspešno se nadovezavši na albume “Kolja” (2009) i “Grobovlasnici” (2013), Kolja je sa “4 Prsta” na najbolji način nastavio jednu od najupečatljivijih kantautorskih karijera na ovim prostorima, što se može čuti i u pesmama “Može malo sutra”, “Ala je lep ovaj svet”, “Ubio sam ženu koju volim”…

Parni Valjak 8. novembra u Areni u Beogradu

Legendarni rok bend Parni Valjak proslaviće 44 godine postojanja velikim beogradskim koncertom 8. novembra (20:30) u Štark areni, u okviru turneje prigodnog imena “Runda 44”. Nastao na temeljima čuvene zagrebačke Grupe 220, zvanično osnovan 11. novembra 1975. godine, Parni Valjak je upravo u Beogradu zabeležio svoj prvi nastup 29. novembra iste godine na koncertu više grupa u Hali sportova.

“Mogu odgovorno tvrditi da još uvijek sviramo sa jednakim guštom. U glazbi je bitno, a moj bend drži ta sreća, da smo svi zaljubljenici svog posla. Mi zaista volimo svirati, veselimo se na bini i to se prenosi na publiku. Iza svega stoji žar sviranja”, objašnjava suštinu 44-godišnjeg postojanja Parnog Valjka glavni autor i gitarista Husein Hasanefendić-Hus.

Od početka predvođen Husom i harizmatičnim pevačem Akijem Rahimovskim, Parni Valjak je tokom svoje izuzetne karijere objavio dvadesetak studijskih, nekoliko live albuma, mnoštvo kompilacija i nekoliko video izdanja, prošavši kroz brojne promene postave, a u kolektivnu svest na ovim prostorima urezali su se mnoštvom bezvremenih hitova kakvi su “Lutka za bal”, “Stranica dnevnika”, “Neda”, “Uhvati ritam”, “Jesen u meni”, “Ugasi me”, “Sve još miriše na nju”, “Zastave”, “Sunčanom stranom”…

“Dobra pjesma uvijek nađe put. I sad snimamo pjesme koje postaju hitovi, bar po tome kako ih ljudi pjevaju po koncertima”, ističe Hus.

Kreativnu moć Valjak pokazuje i jesenas objavljenim studijskim albumom “Vrijeme” (Croatia Records), na kome se uz pet prethodno neobjavljenih pesama, nalaze i singlovi iz poslednjih nekoliko godina: “Samo ti (Norma Belle)”, “Prolazi sve, zar ne?”, “Za malo nježnosti”, “Opet se smijem”, “Ljubav”, “Vrijeme”, “Kad nemaš kud” feat. Tina Kresnik i “Otkud ti pravo”.

“Upravo je naslov turneje ‘Runda 44’ proizašao je iz stiha iz pjesme ‘Kad nemaš kud’ s novog albuma – ‘Ne znam koja runda, al’ još uvijek stojim’. Runda 44 je izraz iz sportskog žargona za našu 44. godinu na sceni”, kažu u Valjku.

Parni Valjak je tokom 44 godine bio i ostao jedan od najvećih, najuticajnijih i najpopularnijih bendova bivše Jugoslavije, dobitnik brojnih “Porina” i mnoštva ostalih nagrada i priznanja, čiji je muzički stil s godinama evoluirao, ali je ostao veran svom izvornom rok izrazu i pretežito ljubavnoj tematici. Od osnivanja 1975. godine u Zagrebu do danas, izuzev kratke pauze 1988. i neaktivnosti od 2006. do 2009. godine, Parni Valjak je održao na stotine koncerata, koji ostaju upamćeni po odličnoj povezanosti s publikom i vrhunskoj muzičko-scenskoj izvedbi, koju uvek prati produkcija i organizacija svetskog kvaliteta. O unutrašnjoj dinamici između njega i Akija, i odnosima unutar benda 44 godine kasnije, Hus kaže:

“Imamo svijest o žrtvi i kilometraži, o svemu što smo proživjeli zajedno i jedno duboko uvažavanje činjenice da smo se zaista borili da dođemo u poziciju u kojoj smo sada. Taman da ništa drugo ne postoji, to je velika stvar. Mi smo različiti ljudi, ali imamo neke momente koje dijelimo. Postoji međusobno poštovanje svih u bendu i prijateljski odnos koji je čvršći od ugovora, jer ga nemamo!”

Ulaznice za koncert “44 Runde” Parnog Valjka u Beogradu 8. novembra biće u prodaji od četvrtak 18. aprila na blagajni Štark arene i ostalim prodajnim mestima Ticket Vision-a, odnosno preko www.tickets.rs, i koštaju 1.800 dinara za parter, dok su za tribine 1.800, 2.000, 2.500 i 2.800 dinara, odnosno 15.000 dinara za ložu.

https://www.facebook.com/events/2281092485273684/

Naslovni foto Dario Njavro

Fantastična Miletova Kuća bez krova puna u Beogradu

Kantautor Mile Kekin promovisao je aktuelni, hvaljeni album “Kuća bez krova” u četvrtak uveče euforičnim koncertom u ispunjenoj dvorani “Amerikana” Doma omladine Beograda.

“Nezaboravno je sinoć bilo! Hvala Beograd. Fantastična vam je ta ‘Amerikana”, poručio je Mile nakon koncerta na svom fejsu.

Lagano, uz naslovnu pesmu “Kuća bez krova”, Mile je uvukao prisutne u svoj lični muzički film, ali udarni hitovi su brzo usledili. “Atlas” i pogotovo “Reno 4”, singl koji je bio prvi najavio solo album, raspalili su celu dvoranu. I odmah je postalo jasno da su u “Amerikanu” došli oni koji su hteli da, kroz Kekinov koktel pesama i priča, zavire u njegovo detinjstvo, uđu u njegova prva kola…

Himnična, stadionska balada “Samo moja” i još romantičniji “Konj” izazvali su prave ovacije, kao i “Atlantida” koju nikako, zbog obostranih zgusnutih koncertnih obaveza, Mile ne uspeva i uživo da otpeva kao na albumu zajedno sa Momčilom Bajagićem Bajagom. Zato je udarne hitove sa prvog solo albuma “U dva oka” (2001), pesme “Maslina” i “Dolje je bolje”, Mile izveo sa izvrsnom gošćom Katarinom Popović.

Na odličan odjek je naišlo i nekoliko pesama Miletove matične pank rok grupe Hladno pivo, ali se Mile odlučio za retko svirane stvari poput „Motora“ i „Svirke“, a svi su uz Kekina zapevali „Bog, domovina, nacija…“, refren čuvene „Firme“, sad odsvirane samo uz akustičnu gitaru.

Žešća verzija „Kuće bez krova“ zaokružila je zvaničan deo koncerta, ali su gromoglasni pozivi na bis brzo vratili na binu Mileta i odličan, moćno zvučeći prateći bend. U euforičnoj atmosferi ponovljeni „Reno 4“ izazvao je pravu erupciju oduševljenja, da bi repriza „Atlasa“ označila definitivan kraj prvog Miletovog solo druženja sa beogradskom publikom. Kekin će vrata svoje “Kuće bez krova” otvoriti i 20. juna u Kragujevcu, na Arsenal festu.

Foto Nemanja Đorđević

Balkanrock ti rešava svirku na Arsenalu 09

Regionalni muzički sajt Balkanrock u saradnji sa Arsenal Festom, poziva solo izvođače i bendove iz regiona da se prijave na naš konkurs kojim biramo četiri nova imena za nastup na Arsenalu 19, 20, 21. i 22. Juna.

Arsenal 09 dovodi u Kragujevac svetska, a i naša imena kakva su Little Steven and The Disciples of Soul, Kurt Vile and the Violators, Testament, Red Fang, Partibrejkers, Dr Nele Karajlić, Goblini, Hladno pivo, Mile Kekin, Vojko V, Artan Lili i mnogi drugi, ali to ne znači da na festivalu nema mesta za još nekoliko uzbudljivih i intrigantnih izvođača, koji zaslužuju da ih publika otkrije u tako biranom društvu. Za to je Arsenalov Garden Stage pravo mesto i pravi način.

Svi izvođači se mogu prijaviti bez obzira na godine, staž, afirmisanost, ali naravno potrebno je da koncepcijski budu u duhu festivala.

Muzičari se od danas zaključno do 20. aprila mogu prijaviti na konkurs putem mejla konkurs@balkanrock.com. Od svih prijavljenih na kraju će četiri izvođača dobiti priliku da nastupe na Gardenu. Tri benda će izabrati i obrazložiti žiri uredništva Balkanrock redakcije. Žiri će odrediti i uži krug kandidata za mesto četvrtog izvođača, koji će nastup na Arsenalu potom izboriti putem onlajn glasanja na www.balkanrock.com sajtu. Rezultate kompletnog konkursa Balkanrock će objaviti početkom maja.

Žiri čine tri člana Balkanrock uredništva: Ivana Božić, Mladen Milošević i Nemanja Đorđević. Članovi žirija će se potruditi da jednoglasno odaberu one bendove koji imaju najveći kreativni potencijal i kod kojih se oseća mogućnost daljeg napretka, originalnost i iskrenost u izrazu. Kriterijumi poput kvaliteta snimka, žanra, godina članova, popularnosti sastava, pa čak i virtuoznosti neće biti presudni u odlučivanju.

U prijavi na konkurs je neophodno navesti:

-Linkove najmanje tri autorske pesme dostupne za online preslušavanje (Youtube, Bandcamp, Soundcloud…)
– Spisak članova benda
– Jednu reprezentativnu fotografiju u viskom kvalitetu
– Kratku biografiju
– Tekst o tome zašto želite da nastupite baš na Arsenal Festu 09 i zašto smatrate da baš vi treba da budete izabrani.

Odabranim bendovima biće plaćeni putni troškovi.

Balkanrock ti rešava svirku na Arsenalu 09

https://www.facebook.com/arsenalfestofficial/

Mile sutra sa Kućom bez krova u Beogradu

Kantautor Mile Kekin održaće sutra (četvrtak 4. aprila 21:00) koncert u dvorani “Amerikana” Doma omladine Beograda, gde će promovisati svoj aktuelni samostalni album “Kuća bez krova”, sa koga su singlovi i spotovi “Reno 4” , “Atlas”, “Takav par”, “Atlantida” i “Samo moja “.

“Dragi moji, sutra dolazim prvi put u Beograd u solo izdanju, sa gitarom i bendom. Dolazim predstaviti svoj album ‘Kuća bez krova’. Ako ste u blizini navratite. Sala ‘Amerikana’ Doma omladine, vidimo se!”, poručuje Mile.

Fontmen Hladnog piva Mile Kekin otisnuo se u solo vode prvi put albumom “U dva oka” (2001), a sada je na albumu “Kuća bez krova” (2018, Menart) snimio deset autorskih i delom autobiografskih pesama, koje se žanrovski razlikuju od materijala matičnog pank rok benda. Album “Kuća bez krova” Mile je zamislio kao svirani film sa deset scena i jednim glavnim likom koji dosta liči na njega.

“Počinje naslovnom ‘Kućom bez krova’ u kojoj upoznajete glavnog lika, a završava muškim duetom ‘Atlantida’, u kojem tragam za izgubljenim članovima svog plemena. Jednog sam i našao – na pjesmi gostuje Bajaga koji kaže da je u njoj osjetio nešto ‘dobronamjerno, primjereno i pozitivno’, a želja mi je da takve emocije stignu i do publike”, ističe Mile.

Članovi Miletovog benda na beogradskom koncertu biće: Danko Krznarić – gitare i klavijature, perkusije i prateći vokali, Marko Bregant – gitare i prateći vokali, Andrija Lazo – harmonika i prateći vokali i Neven Jurić – bas gitara i prateći vokali.

Ulaznica za koncert Mileta Kekina košta 1.200 dinara na blagajni DOB-a, odnosno preko www.tickets.rs.

Na koncertu Mile Kekina u Domu omladine Beograda (DOB) publika će moći da konzumira pića isključivo iz trajnih čaša koje se ne bacaju. Time promoterska kuća Long Play, uz podršku DOB-a, nastavlja ekološki angažovanu akciju smanjenja korišćenja jednokratnih plastičnih čaša, započetu nedavno na manifestaciji “Dani Darka Rundeka u Beogradu”. Kao i tada, posetioci koncerta mogu na nekoliko punktova u DOB-u da dobiju za 100 dinara kaucije čašu za konzumiranje piva, vode i drugog pića. Prilikom izlaska iz DOB-a, posetici mogu poneti sa sobom tu čašu kao suvenir, ili je vratiti na punkt i dobiti nazad 100 dinara.

Amira Medunjanin na jesen priprema nešto lepo u Sava centru

Svetski čuvena pevačica sevdalinki i tradicionala Amira Medunjanin vraća se pred beogradsku publiku koncertom 25. oktobra (20:30) u Sava centru. Amiri će ovo biti peti nastup u regionalno prestižnoj dvorani koju redovno puni u poslednjih nekoliko godina.

“Prošlo je dugo od posljednjeg susreta sa beogradskom publikom u martu 2018. godine…Vraćamo se ove jeseni u Beograd i sreći nikad kraja! Svi smo se već poželjeli! Pripremamo novu priču, nešto lijepo, a imaćemo i neke goste. Neću otkrivati koje, ni koja će biti postava na sceni sa nama, ali biće definitivno sjajno”, kaže Amira Medunjanin.

Ulaznice 1.500, 1.800, 2.100 i 2.500 dinara se mogu naći već od 3. aprila na blagajni Sava centra i preko www.tickets.rs.

Sevdalinke koje je Sarajka Amira naučila od svoje majke bile su neke od najlepših pesama koje je čula. Fasciniranost usmenom tradicijom Bosne i Hercegovine navela je Amiru da se posveti stvaranju svog jedinstvenog glasa unutar sevdalinke, u nastojanju da njenu izražajnost istraži do kraja. Naslov “bosanske Billie Holiday”, kako ju je nazvao novinar Garth Cartwright, poređenje je koje govori kako je Amira pristupila sevdahu, pronašavši novi kontekst i formu unutar tradicije stare stotinama godina. Amira je sevdah odvela tamo gde nikada nije bio ranije, u moderno doba, u susret sa džezom, čak u izlete u psihodeliju.

O tome svedoče u međunarodnoj kritici odlično ocenjeni albumi “Rosa” (2005), “Amira Live” (2009), “Zumra” (2010), “Amulette” (2011), “Silk and Stone” (2014), “Damar” (2016) i “Ascending” (2018), kao i njeni nastupi širom sveta. Samo od ove jeseni pevala je u Insbruku, Amsterdamu, Pragu, Melburnu, Sidneju, Bostonu, Los Anđelesu…a uskoro je očekuju rasprodate dve dvorane “Lisinski” u Zagrebu, kao i koncerti u Čikagu i Njujorku.

I to se čuje u sevdalinkama i drugim tradicionalima sa naših prostora kao što su “Ah što ćemo ljubav kriti”, “Eleno kerko”, “Pjevat ćemo šta nam srce zna”, “Što te nema”, “Mito bekrijo”, “Moj dilbere”, “Ima dana” ili čak “Ako znaš bilo što” Branimira Štulića.

“Istinska emocija će uvijek dotaći ljude ako slušaju pjesmu otvorenog srca. Tako prava muzika svugdje stiže do svojih ljudi. Ako tada krene i koja suza, to je normalno. Ljudi smo od krvi i mesa, nismo od kamena. Bitno je da vjerujemo riječima i osjećaju koji se kroz pjesmu priča”, rekla je jednom Amira.

“Amira Medunjanin je najbolji predstavnik sevdaha, melanholične i emotivne narodne muzike Bosne. Sjajna je ne samo zbog svog čistog i bolnog glasa, već i zbog načina na koji drži ravnotežu između poštovanja prema starinskoj izvedbi i eksperimenta” – Robin Denselow, Guardian.

Očekuje se grmljavina u Kragujevcu – Red Fang, Ritam nereda, Pero Defformero i Atomci na Arsenalu!

Američki hevi rok bend Red Fang, pank metal hardkor Ritam nereda, folk metalci Pero Defformero i legendarno Atomsko sklonište doneće dodatnu tešku artiljeriju masnih rifova i gitarske grmljavine na Arsenal Fest 09 u Kragujevcu 19, 20. 21. i 22. juna!

Na Arsenalovom Garden Stage-u 21. juna nastupa Red Fang, četvorka iz Portlanda prepoznatljiva po hevi udaračkim stvarima koje se kao spoj metal snage, upečatljivih refrena i zdrave neozbiljnosti slušaju na “najglasnije”, poput “Prehistoric Dog”, “Wires”, “Dirt Wizard”, “Crows In Swine” ili “Hank Is Dead”.

Odgovarajuće, muziku stonera Red Fang prate pivopijsko maštoviti i urnebesno otkačeni spotovi Vajtija Mekonahija (Whitey McConnaughy), viralni hitovi sa ukupno preko deset miliona pregleda, među kojima su i zombijevski “Blood Like Cream” (sa komičarem Fredom Armisenom), “mrzim svoj bend” priča “Cut It Short” i posveta horor klasiku “Predator” u “Shadows”.

“Shvatamo svoje pesme i bend vrlo ozbiljno, ali ne mislim da moramo biti nadrndani i namrgođeni samo zato što smo u hard rok bendu”, kaže gitarista Brajan Džajls (Bryan Giles). Basista Aron Bim (Aaron Beam) objašnjava: “Mi smo bend koji je počeo svirkama po podrumima, i nekako pokušavamo izneti tu vrstu energije kad sviramo u klubovima, ili čak i kad smo na velikim festivalskim binama. I dalje u glavama imamo taj ‘podrumski’ pristup”.

Prve večeri Arsenala 19. juna na Main Stage-u, pre treš metal legendi Testamenta, publiku očekuje “novokomponovani gastarbajt-metal u izvođenju tehnički prekvalifikovanih folk-metalaca”, odnosno benda Pero Defformero, ozloglašenog po hitovima “Gastarbajter”, “Došli smo do kraja puta”, “Metal sviraću”, “Trebalo bi”, “Kauboj iz Bosne”…
Na Garden 20. juna dolazi Ritam nereda, jedan od najbeskompromisnijih domaćih bendova, sinonim za glasnu, brzu, čvrstu i energičnu svirku. Stilski ukrštajući pank, metal i hardkor zvuk, Ritam nereda na svojim nastupima uvek sa publikom peva glasno kolekciju legendarnih pesama kao što su “Put beznađa”, “Crno je sve”, “Ne”, “10 godina”, “Hiljade”, “Sećanja”, “Heroj” i mnoge druge.

“Pakleni vozači”, “Treba imat’ dušu”, “Pomorac sam majko”, “Olujni mornar” samo su neki od klasika legendarnog Atomskog skloništa basiste Brune langera, koje prvi put svira na Arsenalu 19. juna na Garden Stage-u.

Za Arsenal 09, na kome sviraju i Little Steven and The Soul Disciples, Kurt Vile and The Violators, Partibrejkers, dr Nele Karajlić, Goblini, Hladno pivo, Mile Kekin, Vojko V, Vizelj i drugi, komplet ulaznica za sve četiri večeri košta samo 2.300 dinara, dok je pojedinačna 1.000 dinara preko www.tickets.rs.
Naslovni foto James Rexroad

Thievery Corporation 26. juna na Tašu!

Vrhunska svetska muzička atrakcija Thievery Corporation održaće veliki letnji koncert u Beogradu 26. juna (20:30) na stadionu Tašmajdan!

Beograđane očekuje istinski zvučni i rasplesani spektakl moćne, mnogoljudne live postave benda Thievery Corporation, čiji je osnivač, producentski i autorski duo Rob Garza i Eric Hilton, zaslužan za nastanak čitavog podžanra elektronske muzike oplemenjene upotrebom regea, daba, hip-hopa, downtempa, indijskog trip-hopa i bosa nove. Što se čuje u pesmama “The Richest Man In Babylon”, “Sweet Tides”, “Lebanese Blonde”, “Until the Morning”, “Letter To the Editor”…

“Ponekad ljudi pretpostave da će to biti neki chill out, hotel loungey vibe. Ali onda kad dođu na naš nastup u stvarnosti dobiju nešto što poseduje energičnost i intenzitet. Nešto što ima dosta energije”, objašnjava Garza koncertnu privlačnost i moć Thievery-ija.

U svetu muzike američki Thievery Corporation je fenomen za sebe. Kako drugačije objasniti planetarno uspešnu karijeru bez radijskih hitova, visokobudžetnih spotova i podrške velikih diskografskih kuća, a opet sa koncertima širom sveta, uz hedlajnerske nastupe na mega festivalima kao što su Coachella i Lollapalooza, kao i milionskim tiražima albuma i pregledima na Jutjubu?

intenzivno muzičko istraživanje je suština Thievery Corporation, projekta kog su Garza i Hilton započeli iz Vašingtona debi albumom “Sounds From the Thievery Hi-Fi” (1996), kada su ih pomalo povezivali sa svežom britanskom trip-hop scenom. Na idućem “Mirror Conspiracy” (2000) vokalno im pomažu i Bebel Gilberto i Pam Bricker, a slede “The Richest Man in Babylon” (2002) i “The Cosmic Game” (2005), gde su im saradnici Perry Farrell, Wayne Coyne i David Byrne. Kompilacija “Versions” (2006) donosi Thievery remikse pesama imena kakva su Sarah McLachlan, Astrud Gilberto, Anoushka Shankar i The Doors.

Željni da nadrastu reputaciju ambasadora downtempo scene, Garza i Hilton potom počinju da kuvaju subverzivne snimke koji odaju njihovu strast ka društvenom aktivizmu, što se čuje na albumima ‘Radio Retaliation’ (2008) i ‘Culture of Fear’ (2011). Nakon odavanja poštovanja bosa nova uticajima na “Saudade” (2014), Thievery Corporation su duboko zaronili u klasične rege i dab zvukove Jamajke na “The Temple of I & I.” (2017) i potom “Treasure from the Temple” (2018).

“Nikad nismo pokušavali da nađemo mesto ‘muzičkoj industriji’. Počeli smo stvarati muziku u (klubu) Eighteenth Street Lounge sa slučajnim komadima muzičke opreme među gajbama sa pićem. Pristup muzici kao producentski duo dopustio nam je da se nikad ne osetimo ograničenima na samo jedan određen zvuk, pa smo prešli mnoge fascinantne muzičke predele”, objašnjava Garza.
Ulaznica za koncert Thievery Corporation 26. juna na Tašu u pretprodaji košta 2.000 dinara (odvojeni su parter i tribine) preko www.tickets.rs.

Foto Jen Maler