Idi na sadržaj

Vlada Jet Band -No. 4

Vlada Džet bend objavio je krajem decembra 2011. godine CD album “No. 4” sa 12 novih pesama koje njegov vođa Vlada Janković-Džet, legendarni nekadašnji basista Crnih bisera i Tunela, opisuje kao “bazični rokenrol, pomalo naslonjen na amerikanu”.

“Nije sladunjav, nije vaćaroški, već pravi, bazični rokenrol album. Postoje oni koji mnogo bolje sviraju to, ali i oni koji to rade mnogo lošije. Mi rokenrol sviramo kao ljudi kojima je to način života”, kaže Džet, čuveni rok poslenik i voditelj radija Beograd 202.

Novi album Džet je kao pevač, basista i glavni autor snimio sa podmlađenom postavom svog benda u kojoj su sada gitarista Ivan Milenković (eks Ljute papričice) i bubnjar Željko Abci. Producenti su Džet i Dadi Stojanović, koji je bio i snimatelj u svom studiju “Kazablanka” u Beogradu. Gostuju kao prateći pevač Ljuba Ninković i klavijaturisti Dragan Raičević, Dejan Tomović i Žarko Bovan.

“Na četiri albuma Vlada Džet benda ljudi su se menjali, a Ljuba je stalno prisutan. Sada je kao gost svirao i Dragan Raičević koji je nekad svirao u Biserima, a koji dvadesetak godina radi u Švajcarskoj kao one man bend po klubovima. Neko je rekao da je Vlada Džet bend na neki način nastavak Tunela, koji je bio autorski pola moj, a pola Ljubin. Tunel je opet bio na neki način nastavak Crnih bisera. Čovek ne može od sebe da pobegne”, kaže Džet.

Pored autorskih pesama, poput samoispovedne “Ne tražim više đavola”, osvrta na neumitan prolazak vremena “Malo pomalo” ili epski dugačkog devetominutnog “Sna”, Džet je na novom albumu ponudio i prepeve na srpski jezik nekoliko stranih klasika među kojima su Sem Kukova “Bring It On Home To Me” (Ako poželiš), “Jumbalaya” Henka Vilijamsa (Williams) i druge.

“Isključivo radim srpski jer mislim da svi bendovi koji rade na nekom drugom jeziku, pre svega engleskom, a za srpsko tržište, hendikepirani jer sami sebi vuku ručnu dok voze. U ovoj zemlji jako mali procenat ljudi govori engleski, samim tim ti sebi izbacuješ jedan adut iz ruke – kontakt preko teksta. Kažu, bolje zvuči engleski. Bolje zvuči, ali te niko ne razume. Zato i radim obrade na srpskom, da pokažem da može da se peva na srpskom”, objašnjava Džet.

O razlozima zašto se u trenutku sloma diskografske industrije odlučio da umesto internet singlova objavi starinjski CD album, Džet kaže:

“Zato što imam materijala. Gledao sam pre neki dan film ‘Havana’ sa Robertom Redfordom i kaže: ‘Shvatio sam da neću umreti mlad’. Ja sam u istoj poziciji. Možda mi je ovo poslednji album u životu, nikad se ne zna. Naravno da mislim da nije, i da ću uraditi još jedan ili dva. Ja sam od 22 godine matori muzičar. Već tad su me pitali ‘dokle ti misliš da sviraš, bre, došli su mlađi!’ Nije mi novo što sam mator i što sviram, muzika nema veze sa godinama. Ili si ili nisi. Možeš završiti karijeru sa 25 godina, ali za bend treba imati dosta želje entuzijazma, živaca i strpljenja, jer to nije tek tako. Ne vidim razloga zašto bih to prestao raditi”.

http://phonofile.link/no-4

Džet o pesmama sa albuma “No. 4”

NE TRAŽIM VIŠE ĐAVOLA

To je naravno moja autobiografska pesma. Dosta sam tražio đavola u životu, ali sam prestao. Standardna rok pesma, imao sam slične i ranije na albumima, tako da to nije ništa novo.

LUD JER TE VOLIM

Pesma koju sam svojevremeno pisao za Lakija Valdana, što je bio projekat jednog mog prijatelja, a njegov sin je pevao na engleskom, pa se pesma zvala “Fool For Loving You”. Jako mi je draga pesma i doterao sam malo ubacio još jedan deo. To je baš, onako, pesma u fazonu američkog kantri roka.

MUTNE VODE

Obrada “I Washed My Hands In Muddy Water” koja je doživela milion verzija, a moja je naravno najbolja. Volim da sviram kantri rok.

NE RAČUNAJTE NA MENE

To je pesma sa B starne singla Ronija Hopkinsa “40 Days” koju sam već snimio na prethodnom albumu. Taj je singl meni bio izuzetno značajan u životu i osećao sam dužnost da snimim tu pesmu. “Ne računajte na mene” se odnosni na neke ljude sa kojima sam doskora saradjivao, a sada više ne.

KONTRABAS

Pesma koja ima poruku da čovek treba da čuva neku rezervu u životu, bez obzira šta radi jer kad mu se sruše neke stvari, pa ne zna kud, uvek se uhvati za tu rezervu. Ja zato čuvam moj fender bas, kako se kaže u pesmi.

AKO POŽELIŠ

“Bring It On Home To Me” mi je bila izuzetno značajna pesma u životu u verziji Sema Kuka i kasnije Animalsa. Iako sam prvo mislio da neću, mislim da sam lepo napravio moju verziju i da sam uspeo da napravim svoje viđenje te pesme.

RUŽA NA MOM STOLU

To je pesma “Since I Met You Baby” Ajvori Džo Hantera, s tim da je drugi deo moj. Uvek sam doživljavao tu pesmu kao nedovršenu kad sam slušao original i neke druge verzije. Onda sam napravio drugi deo, ubrzao sam je u rokenrol pesmu. Mogao sam da je potpišem kao svoju, ali ne bi bilo fer.

SAN

To sam oduvek hteo da snimim. Takvu jednu pesemu. Ima svoju priču koja je san, da plovim brodom i kockam se sa đavolom. Traje devet minuta i nije mi žao što verovatno nikad neće biti emitovana nigde, jer je preduga, ali sam isterao neki svoj šef.

MA NEMA VEZE

Klasičan rokenrol kakav sam pravio i ranije. Pesma o crnoj mački. Uvek bi se vratila kad bi ogladnela.

MALO PO MALO

Najjača pesma na albumu. Što si stariji to ti vreme brže prolazi i shvatiš da stvari koje si nekad smatrao jednog dana da ćeš uraditi, nećeš uraditi. “Prašina vremena tragove prekriva”, kaže refren. Ostaju sam osnovi. Možda je prepesimistična za moj karakter, ali je tako ispala i vrlo sam zadovoljan.

DŽAMBOLAJA

Prva pesma koju sam čuo sa radija. Jedan od retkih stranih pesama koje su emitovane kad sam bio klinac. To nije bio Henk Vilijams, već Doris Dej neka verzija. Znam da sam to upamtio iako sam imao samo četiri/pet godina. Bilo je to 1951. ili 1952. godine. Ceo život sam hteo da je obradim i evo uradio sam to!

NIŠTA NE VALJA

Postoji trenutak u kome svi koji rade nešto umetnički, bilo da sviraju, slikaju… kažu “ovo ništa ne valja, šta smo to uradili?” Pesma je kao zezanje ali je vrlo realna. Ne postoji muzičar koji to u životu nije doživeo, bez obzira da li je uradio neko remek delo ili nije. U jednom trenutku misli “ovo ne valja ništa, zalutao sam”. Kad snimaš i ondmah slušaš u jedno trenutku čuješ nešto sasvim drugo od onog što svira, jer neke stvari podrazumevaš, a neke ne čuješ i potpuno se slika iskrivi. Posle tri dana čuješ to kao da je neko drugi svirao.

Long Play